VERLSAG VAN 7 DAGEN 14,15,16,17,18,19,20 JUNI - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Annette en Henk Bavel - WaarBenJij.nu VERLSAG VAN 7 DAGEN 14,15,16,17,18,19,20 JUNI - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Annette en Henk Bavel - WaarBenJij.nu

VERLSAG VAN 7 DAGEN 14,15,16,17,18,19,20 JUNI

Blijf op de hoogte en volg Annette en Henk

21 Juni 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

14 juni ( verslag van 7 dagen veel leesplezier)
We hebben heerlijk geslapen bij de” fam. Walmart” op een klein dingetje na, ik werd midden in de nacht wakker van een geluid of er iemand aan de deur stond te rammelen. We kwamen er al gauw achter dat het niet de deur was maar het bovenluik die rammelde omdat het zo stevig waaide. De camper ging helemaal heen en weer. Gelukkig maar we hebben verder rustig geslapen met een camper die heen en weer schudde.
We waren redelijk vroeg wakker even een eenvoudig ontbijt en boodschappen doen bij de buurman.
Om half elf waren we bij de RV park Red Ledge ze had inderdaad een mooi plekje voor ons een ruim plekje op het gras. We hebben heerlijk ons geïnstalleerd en rustig even alles gedaan. Om 14.00 na de lunch zijn we naar de Cedar Breaks gegaan een natuurpark hier nog geen half uur rijden vandaan. Het is een hele mooie weg het heeft een beetje weg van het Zwarte Woud alleen hoe hoger we kwamen waren er wel veel doden bomen die staken af tegen de groene.
We hebben er een klein half uur gereden en zijn toen teruggegaan. En verder niet meer veel gedaan die dag. Heerlijk bijkomen.

15 juni( vaderdag)
We hebben heerlijk geslapen de dag rustig begonnen Henk heeft geen ontbijt op bed gehad maar wel heerlijk buiten op ons plekje een kopje thee eitje en brood met jam. Kado ? Is een rondreis door Amerika met mij. Nog even contact gehad met Monique via Whats upp dat het beter gaat met Lucky die heeft heimwee naar ons en ze mist waarschijnlijk toch Abby. Ze heeft medicijnen gekregen en nu gaat het beter. Dit is ook de laatste vakantie dat we zonder haar weg gaan.
In de middag zijn we naar Zion gegaan eerst de Kolob Zion is een kleine klim naar boven met mooie vergezichten. We besluiten ook naar Zion te gaan in Springdale is hier vandaan wat verder rijden maar wel bekend voor ons en het is daar toch mooier. We komen langs het huisje waar we 3 jaar geleden hebben gelogeerd met Ap en Anneke. Under the Eaves. We gaan eerst de Riverside walk doen dat is een hele mooie wandeling. We maken weer een mooie foto op de zelfde plek (als drie jaar geleden)Die is echt mooi geworden. We besluiten het hier bij te laten we hebben weer genoten van al het moois maar we zijn ook een beetje moe we gaan terug naar de camping. En we genieten nog van het mooie weer. Er staat nog steeds veel wind. We gaan niet te laat naar bed. We sluiten het hier ook alweer af het gaat nu wel snel hoor we zijn nu ruim twee weken onderweg het lijkt wel langer.
Morgen gaan we richting Las Vegas de “gekte”opzoeken een hele andere wereld.

16 juni
We staan vroeg op we ruimen en maken de camper schoon het is momenteel erg bewolkt en koud buiten dus tijd om te gaan. Om kwart over negen rijden we weg het is lekker rustig op de weg. We rijden vandaag door drie staten we beginnen in Utha en komen daarna even in Arizona om in Nevada te eindigen de klok gaat ook weer een uur terug dus we hebben nu een uurtje winst.
Op een gegeven moment zie je ineens vanuit het niets las Vegas opdoemen met zijn hoge gebouwen en drukke verkeer. De tomtom leidt ons naar onze camping de Oasis er is nog plek yes, het is een RV park met zwembad met palmbomen. Het is hier erg mooi. We staan hier drie nachten voor $ 68 dollar. Om 12 uur staan we op ons plekkie. We frissen ons even op en gaan met de camper richting de strip we gokken dat we de camper ergens kwijt kunnen. We rijden op de strip zien Venetie, Parijs Rome voorbijkomen.
Henk gaat op een gegeven moment een keer links a f en komen bij een parkeerterrein waar je gratis je auto kan parkeren midden in het centrum. Geweldig weer om het te zien wat een volk en een pracht en praal. We informeren voor kaartjes voor Celine Dion maar vandaag heeft ze geen optreden dus we gaan het morgen weer proberen. We eten even een broodje en genieten weer van de fonteinen van Belaggio.
Om half vijf zijn we terug en gaan nog heerlijk naar het zwembad dat ligt heerlijk tussen de palmbomen een leuk watervalletje een oasis in de woestijn. We komen heerlijk bij. Na het eten genieten we nog heerlijk buiten tot de sproeiers van ons grasveldje aan gaan om 21.00 we zijn daarna maar naar binnen gegaan. Het waren weer top dagen. Morgen weer verder.
17 juni
Heerlijk geslapen we gaan vroeg op pad kijken of we kaartjes voor Celine Dion kunnen scoren uiteindelijk lukt het bij Caesars Palace waar ze ook optreedt. Helemaal te gek voor een leuke prijs zitten we vanavond bij Celine Dion.
We gaan weer terug naar de camping we gaan lekker genieten bij het zwembad. We eten die avond nog een restje rijst met vlees en groenten. En gaan om 18.00 opgedoft richting Caesars Palace. In het Colleuseum. De show is in een woord fantastisch het is een hernieuwde kennismaking met Celine wat een wereldstem heeft ze. Je ziet beelden van haar gezin ze heeft intussen 3 zonen een van 13 en een tweeling van 3 ½. En van haar begin periode. We zitten ademloos te kijken de effecten die worden vertoond zijn ook geweldig. Kortom een fantastische avond om niet te vergeten. Bij de camping drinken we er een lekkere borrel op.
18 juni
Om 9 uur zijn we klaar met het ontbijt en gaan hier in het café tussen de mensen die rustig zitten ontbijten voetbal kijken Australië – Nederland. We krijgen koffie aangeboden en later nemen ook nog een glas jus d Orange. We genieten van de wedstrijd we zijn de enige Nederlanders. Gelukkig wint Nederland met 2-3. Henk helemaal blij en ik ook wel hoor.
Vandaag staat er verder op het programma winkelen. Eten en drinken inslaan we hebben niet zo veel meer we vinden een mooie winkel in de buurt. Daarna gaan we naar een outlet die is ook dichtbij. De prijzen vallen ons een beetje tegen. We kopen wel allebei een zonnebril en omdat we er allebei een hebben mogen we voor 20 dollar er nog een kiezen. We lopen nog eerst een rondje en besluiten daarna er toch een te kopen voor die 20 dollar ik weet gelijk welke ik wil want ik moest kiezen tussen twee en nu heb ik ze allebei. Voor Milan en Thijmen kijken we ook even maar het is moeilijk om de goede maat te krijgen.
De rest van de dag zitten we lekker bij het zwembad het is ondertussen erg warm geworden hier we hadden eerst nog al wat wind maar het is nu windstil. Om half elf in de avond hebben we Monique gebeld die is jarig In Nederland is het half acht in de ochtend
19 juni
Vandaag staat de HooverDam op het programma, en Luxor om te gokken voor Andre en Anita en Richard.
De Hoover Dam is erg imposant we zien het nu vanaf beneden 3 jaar geleden vlogen we er met de helikopter boven. We lopen er een klein uurtje het is zo ontzettend warm. Daarna proberen we bij Luxor te komen maar we zijn wat eigenwijs en proberen het zonder TOM Tom. Uiteindelijk hebben we hem gevonden, Henk gaat voor A en A en R gokken. Andre wint $ 700 en Richard wint $ 20. Helaas voor Anita geen prijs.
We eten bij Mac een broodje doen nog een paar laatste boodschappen en gaan daarna heerlijk weer bij het zwembad liggen als we die niet gehad hadden waren we hier eerder weggegaan. Het is ontzettend warm we zagen dat het asfalt smelt, zo warm.
In de avond alles weer gereed maken voor de reis vanmorgen naar Yosemite.We hebben het hier heerlijk gehad het was een mooie mix de strip en de rust en zwembad van de camping een mooie gastvriendelijke camping (Rv park eigenlijk). Morgen op weg naar Yosemite en daarna naar San Francisco het einde van deze mooie reis. Tot gauw weer.

20 juni
We waren al vroeg op pad de reis was toch weer een eind rijden maar wel weer veel mooie dingen gezien. Weer een hoop foto’s gemaakt dat wordt straks weer een leuk werkje om er een mooi boek van te maken. De omgeving is erg mooi Het Mono Lake en de oostelijke uitlopers van de Siërra Nevada
De camping hebben we al gereserveerd voor de zekerheid. We hebben een mooie plek. Gelukkig maar want er is hier heel weinig in de buurt we zijn alleen wat te ver voor Yosemite om twee nachten hier te blijven morgen gaan we weer richting park dat is ongeveer een uurtje terug rijden en gaan dan door het park richting San Francisco. We hebben een goed internet dus we kunnen weer verslagen doorsturen.
Jullie hebben lekker leesvoer voor het weekend. Ik hoop dat we in San Francisco ook goed internet hebben dan kan ik het daar afsluiten anders wordt dat weer in Nederland.
Groetjes en kusjes weer van Henk en Annette

• 21 Juni 2014 - 07:32

Andre En Anita:

Goed bezig hoor...... en wat een timing om te gaan gokken voor Dre. Te gek die $700,- Veel plezier in Yosimity. Xxx Andre en Anita

• 21 Juni 2014 - 22:49

Monique En Joost:

Ha Henk en Annette, We lezen jullie reisverslagen altijd met heel veel plezier. Het is voor een deel zo herkenbaar. We beleven onze eigen reis ook weer een beetje opnieuw. Wat enorm leuk dat jullie kaarten voor Celine Dion hebben kunnen krijgen. Dat moet wel echt een van de hoogtepunten van deze reis geweest zijn. Las Vegas is inderdaad wel echt de gekte. En Yosemite heel mooi! Veel plezier met het vervolg van de reis. Liefs, Joost en Monique

• 23 Juni 2014 - 19:35

Ria:

Lieve mensen .. wat gaaf allemaal!!!!!!!

• 23 Juni 2014 - 21:56

Rob En Ans:

Wauw, ik liep een beetje achter met het lezen van jullie avonturen, maar ben nu weer helemaal bij. Geweldig dat alles zo goed gaat en dat jullie genieten! Houen zo! lLeve groet van ons.