de laatste drie dagen - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Annette en Henk Bavel - WaarBenJij.nu de laatste drie dagen - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Annette en Henk Bavel - WaarBenJij.nu

de laatste drie dagen

Blijf op de hoogte en volg Annette en Henk

24 Juni 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

21 juni
Vandaag staat Yosemeti op het programma. We rijden om haf negen weg van de camping, Henk heeft wel eerst een camping geregeld voor de avond want we zullen niet zo vroeg ergens zijn. Dan is dat maar geregeld. Het park is ontzettend mooi maar groot je rijdt je drie slagen in de rondte en druk we zijn niet de enige. We gaan eerst de watervallen opzoeken. Onderweg zijn er mooie foto momenten. We hebben mazzel met een plekje na een kleine wandeling zien we een waterval er valt nog water naar beneden maar het schijnt in juli al afgelopen te zijn dan is er geen smeltwater meer. We gaan verder om de Sequoiabomen te zien we rijden best we een eind door het park aangekomen bij het punt voor de bomen is de weg afgesloten er is geen plek meer op de parkeerplaats we kunnen terugrijden naar het Visitor center om daar de shuttle bus te nemen. We rijden terug maar eigenlijk zijn we moe en willen door naar de camping. We keren om, om naar de camping te rijden. Zien we dat de weg weer open is dus gaan we toch maar naar de bomen. Het is een leuke wandeling we zien gigantische hoge bomen met brede stammen. We de zien eerst de grizzly gigant die is 2700 jaar oud en 63.8 meter hoog even verderop staat de California tunnel tree waar je door heen kan lopen. Het was weer een hele mooie dag we gaan daarna op weg naar de camping en we rijden nog best een eind voor we er zijn. De mooie omgeving maakt het weer goed. We eten wat en gaan redelijk vroeg naar bed morgen gaan we aan onze laatste trip beginnen, San Francisco.

22 juni.
We hebben goed geslapen en gaan om 10 uur na een rustig begin op weg naar San Francisco de natuur is hier weer wederom erg mooi heel apart met goudgele bergen het gras is hier niet groen maar geel en het ziet er niet dood uit. We hebben bij de stad wel last van file maar dat hoort echt bij de stad. In de verte zien we de Golden Gate Bridge liggen. We rijden eerst naar onze slaapplaats, we zijn er een nachtje eerder het is geen probleem dit is wel gelijk de duurste en het simpelste rv park die we gehad hebben. Het scheelt niet veel van een parkeerplaats bij de Walmart of Burger King. Het ligt er afgelegen tegen over een voetbalstadion.
We hebben hier dan wel water en stroom en internet. Maar goed dat mag de pret niet drukken er is beveiliging en dat is ook wat waard. We gaan na wat gegeten te hebben op weg naar de Golden Gate Bridge dankzij de tomtom rijden we er zo op aan. Het valt niet mee om met de camper door de straten te rijden. De wegen zijn wat smal. Maar goed het gaat we rijden de brug op richting Sauselito
Het is er erg druk je auto kan je niet parkeren laat staan je camper, maar we rijden langs de mooie fontein en het restaurantje waar we hebben gegeten 3 jaar geleden met Ap en Anneke. Het restaurantje waar we bijna op de weg zaten met onze stoel zo krap was het. Maar we hebben daar wel lekker gegeten. We rijden door naar een uitkijk vlak bij de brug daar heb je een mooi overzicht op de brug en de stad. De brug ligt wat in de mist wat echt wel een beetje bij de stad hoort helder weer is hier een unicum. Maar het geeft wel een aparte sfeer aan de foto.
We gaan weer terug naar het rv park we eten wat en ruimen en pakken vast wat dingen in.

23 juni.
Vandaag onze laatste dag alweer de laatste week is erg snel gegaan. Maar we vinden het ook wel weer fijn om naar huis te gaan en iedereen weer te zien.
Vandaag gaan we nog even genieten, nadat we vast de koffers hebben gepakt alvast gaan we op weg richting, Fishermans Warf. Eerst moet er getankt worden bij de eerste die we zien eindelijk is het gas op. Oké, op naar de volgende er zijn niet veel benzinepompen als je ze nodig hebt. Maar we vinden er gelukkig een. Nu de volgende uitdaging een parkeerplek voor een camper. Ook gevonden is een kleine parkeerplaats maar genoeg ruimte. Is alleen niet duidelijk of je moet betalen, de mensen van een soort vereniging zeiden dat het geen probleem was om te parkeren. Wij richting Fishermans Wharf wat een heerlijke gezellige boel weer het is er gezellig druk. De zon schijnt maar het is best koud. Een graad of 16 maar. We gaan de zeehonden opzoeken maar die zijn er niet blijkt dat ze deze periode gaan paren en kleintjes krijgen en komen dan begin augustus weer terug met het gezin.
Dus een beetje dooie boel maar begrijpelijk. We vinden een leuk tentje om te gaan eten we eten allebei een heerlijk maaltje vis de een met rijst de ander met gebakken aardappel we zitten heerlijk in het zonnetje.
Na het eten gaan we richting het beginpunt voor de Cable Tram er staat een rij maar we doen het toch we zijn hier voor het laatst en naar boven klunen heb ik nu echt geen zin in. Na een kleine drie kwartier zit ik en Henk staat in de tram. Het is weer een hele belevenis we kunnen het goed zien.
Na een klein half uurtje staan we bij het eindpunt in het winkelcentrum van San Francisco. Daar staat weer een hele rij we sluiten achteraan want we gaan gelijk terug. Het duurt vrij lang voor ze een tram laten komen en waarom dat is voor ons een raadsel maar goed na zeker weer drie kwartier wachten gaan we terug naar het beginpunt. Terug is net zo spectaculair leuk dat we het gedaan hebben het was het wachten wel waard al met al zijn we er drie uur mee bezig geweest. We kopen nog wat te eten voor vanavond en gaan naar de camper. Die staat er gelukkig nog en ook geen bon. Maar de parkeerplaats staat best vol nu en dan is zo’n camper erg groot. Maar de samenwerking was weer helemaal goed dus met vooruit achteruit weer vooruit en achteruit komen we zonder schade aan te richten de parkeerplaats af gelukkig maar. Het duurt even voor we de stad uit zijn er zijn er nog een paar die weg willen. Het is voor een gewone maandag erg druk vooral in de restaurantjes die we langs komen. Om half zeven zijn we terug op ons plek. Henk gaat eerst ons inchecken voor de terugvlucht vanmorgen.De avond gebruiken we voor op te ruimen en te pakken de camper schoonmaken.
Morgen gaan we naar huis. We hebben een fantastische vakantie gehad. We hebben veel gezien en meegemaakt. Genoeg foto’s gemaakt daar kan ik een mooi boek van maken dat is altijd weer leuk om te doen en dan beleef je de vakantie weer opnieuw. Het is in ieder geval een vakantie waar we nog lang over na kunnen praten. Amerika op deze manier nog een keer ontdekken is geweldig. 2 x keer Amerika in je leven genoeg stof om over na te praten.
Morgen met vliegtuig mee Henk is dan jarig in het vliegtuig en we zien iedereen bij ons thuis met een heerlijke bbq en de jarige Andre.
Dit is tevens het laatste verslag alle reacties waren erg leuk wij hopen dat iedereen het leuk heeft gevonden ik vond het erg leuk om op deze manier weer verslag te doen. Kusjes Henk en Annette

• 24 Juni 2014 - 06:21

Ria:

Dat waren een paar mooie laatste dagen .. gefeliciteerd en een goede terugreis

• 24 Juni 2014 - 07:49

Monique En Joost:

Ha Henk en Annette,
    Hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van Henk! En uiteraard een goede terugvlucht gewenst. We hebben genoten van jullie verslagen en zijn nu al benieuwd naar de echte verhalen en het fotoboek. Tot gauw,
    Joost en Monique

• 24 Juni 2014 - 12:42

Kees Meeuwisse:

He opa en oma,het moet mij van mijn hart dat ik toch redelijk verbaasd ben over jullie avontuurlijke reis.
    Ik heb alle reisverslagen gelezen en mijn indruk over jullie heb ik wel bijgesteld.
    Toen ik jullie in het begin leerde kennen gingen jullie altijd veilig naar Zuid Frankrijk.
    Prima hoor, maar niet zo avontuurlijk.
    Deze reis laat zien dat jullie dit wel degelijk in jullie hebben.
    Zoals je van mij weet: hoe spannender hoe beter.
    Leuk om te zien dat jullie zo'n reis gemaakt hebben.
    Tonny en ik zijn zeer benieuwd naar de foto's en de verhalen.
    En Henk, alvast gefeliciteerd met je verjaardag.

• 24 Juni 2014 - 13:01

Ap En Anneke:

Hey Henk en Annette, wat hebben wij genoten van jullie verslagen. Er kwamen veel herinneringen naar boven van onze gezamenlijke reis van 3 jaar geleden. Jullie hebben het nu met de camper op een andere manier mogen beleven. We zijn heel benieuwd naar jullie verhalen en foto's. Henk van harte gefeliciteerd met je verjaardag!